cosmin bobis_crop

Interviu cu Cosmin Bobis, antrenor Limitless in Oradea

Castigator a mai multor premii nationale si internationale la culturism, Cosmin si-a dorit sa impartaseasca pasiunea pentru sport si altora si sa ii ajute sa aiba un corp armonios si o stare de bine interioara. A urmat cursuri de instructor de fitness si profeseaza ca antrenor personal din anul 2012 la una dintre cele mai apreciate sali de fitness din Oradea. Relatia cu clientii nu se rezuma strict la antrenamente si timpul petrecut in sala, ci si la consultanta nutritionala si motivationala continua, incercand sa le insufle un stil de viata sanatos, o alimentatie corecta si dorinta de a fi invingatori in lupta cu propriul corp.

Cum ai ajuns sa practici sport si ce te-a motivat sa continui?

Am inceput sa fac sport din dorinta de a avea un corp armonios, bine definit. La scurt timp am realizat ca sportul inseamna mult mai mult decat un fizic placut – inseamna sanatate, disciplina, forta, stare psihica buna, energie pe parcursul intregii zile, acestea fiind si motivele pentru care miscarea este parte din rutina mea zilnica.

Cat este motivatie si cat este ambitie in practicarea unui sport? Care din cele doua este mai importanta dupa parerea ta?

Atat motivatia, cat si ambitia joaca un rol important in practicarea unui sport. In prima faza, as spune ca ambitia este cea care il determina pe om sa faca sport, insa la un moment dat, din diverse motive, aceasta ambitie incepe sa scada. Acesta este momentul in care motivatia ia locul ambitiei, motivatia fiind sustinuta de profesionisti, cum sunt antrenorii si instructorii in diferite ramuri ale sportului.

In cariera ta de antrenor, care este momentul pe care il consideri un succes, un exemplu pe care il dai celor cu care lucrezi?

Succesul meu in cariera de antrenor este strans legat de rezultatele clientilor. Cel mai bun exemplu pe care il pot oferi este satisfactia si fericirea fiecarui client care este multumit, fie ca a scapat de surplusul de kilograme, fie ca are tonusul muscular pe care il dorea, fie ca pur si simplu starea sa fizica si psihica este simtitor imbunatatita. Multumirea clientului si atingerea rezultatului dorit de catre acesta definesc succesul meu.

De ce ar trebui sa ne apucam sa facem sport?

In primul rand, pentru sanatate. Pentru ca un corp sanatos aduce numai beneficii, atat fizice – exterioare, cat si pshice – interioare. Nimic nu se compara cu energia pe care o ofera o ora de miscare, cu faptul ca miscarea te fereste de o multime de boli, te determina sa mananci mai sanatos, accelereaza metabolismul, te scapa de insomnii, mareste stima de sine si multe alte beneficii. Asa ca as indemna fiecare persoana sa incerce orice forma de miscare si cu siguranta isi va da seama de beneficiile sale.

Care sunt cele 5 sfaturi pe care le dai celor cu care lucrezi?

Ii sfatuiesc pe clientii cu care lucrez sa ia in serios orele de antrenament, deoarece numai asa vom putea avea randament 100%. Apoi ii sfatuiesc sa respecte planul alimentar pe care il fac pentru fiecare in parte, deoarece fara o alimentatie sanatoasa si corespunzatoare, rezultatele se vor obtine mult mai greu. De asemenea, ii indemn sa imi adreseze orice intrebare sau nelamurire pe care o au in legatura cu activitatea pe care o desfasuram, sa nu isi piarda ambitia, deoarece rezultatele nu vor intarzia sa apara si, nu in ultimul rand, si sa aiba incredere in ei si in noi pentru ca doar lucrand impreuna ca o echipa putem duce la bun sfarsit munca pe care ne-am asumat-o.

Care a fost cel mai bun feedback pe care l-ai primit de la un client? Dar cel mai urat? Cum ai reactionat la acesta din urma?

Cel mai bun feedback de la un client este faptul ca ma recomanda prietenilor si cunostintelor sale, deoarece a simtit pe propriul corp beneficiile antrenamentelor si rodul muncii noastre. Un cuvant de lauda si o vorba buna, dar si satisfactia clientilor mei cand au reusit in lupta lor sunt cea mai buna reclama. Oferind tot ce stiu si pot am reusit sa evit feedback-urile negative, ducand la bun sfarsit fiecare program inceput.

Pe repede-nainte, cum arata o zi din viata ta?

Imi incep ziua la ora 5 cu micul-dejun, apoi ma pregatesc sa merg la sala. Imi petrec prima parte a zilei cu clientii, lucrand intens impreuna pentru cele mai bune rezultate. La pranz incerc sa ma odihnesc putin si sa-mi pregatesc programul pentru dupa-amiaza. O zi de lucru se termina la 8-9 seara, cand mai incerc sa rezolv restante de peste zi si sa fac un scurt rezumat care sa imi ofere informatiile necesare pentru urmarirea evolutiei in timp a clientilor. La finalul zilei, un factor foarte important care imi da energia necesara zilei urmatoare, este odihna.

Dar planul alimentar pentru o zi activa?

Micul dejun, fiind la o ora foarte matinala, consta in fulgi de ovaz cu proteina, vitamine si minerale. Apoi imi pregatesc mesele de peste zi – fiecare caserola aferenta orei pe care am stabilit-o initial. Incerc sa imi asigur o masa la fiecare 3 ore pentru a pastra metabolismul ridicat. Folosesc orez, broccoli, oua, piept de pui , carne de curcan sau peste insotite de o salata de cruditati. In prima parte am 3 mese cu carbohidrati inclusi, dupa care odata cu trecerea zilei merg doar pe proteina si grasimi sanatoase.

Cu ce iti umpli timpul liber?

Putinul timp liber care il am il petrec cu persoanele dragi mie: imi place sa ma plimb, sa ma deconectez de tot stresul cotidian, sa ascult muzica si sa stau la soare. Ma odihnesc cat pot de mult, dar mereu ma gandesc si la ce urmeaza sa fac in continuare.

Daca ar fi sa schimbi ceva la tine din punct de vedere al formei fizice, ce ti-ai recomanda?

Pentru a atinge perfectiunea indiferent ce reprezinta ea in ochii fiecaruia dintre noi, mereu ne vom stradui sa lucram cat mai intens pentru a imbunatatii partile slabe, dar cel mai important e sa nu renunti niciodata.

Spune-ne care sunt cele 5 lucruri care nu ar trebui sa lipseasca din geanta noastra de sport.

Lucrurile care nu ar trebui sa lipseasca din geanta de sport sunt echipamentul sportiv, sticla cu apa si prosopul, dar pentru rezultate exceptionale as mai adauga un carnet in care sa notam exercitiile – pentru a urmari progresul, un ceas care afiseaza frecventa cardiaca si calorii – pentru antrenamentele intense de cardio si, eventual, castile pentru muzica care ne motiveaza pe noi sa dam maximul in timpul antrenamentului.

Care sunt sunt sursele tale de informatie si inspiratie atunci cand e vorba de pregatirea fizica?

Imi place sa citesc tot ce-mi cade in mana, sa ma documentez si sa dezbat problemele cu persoanele care consider ca ma pot ajuta cu sfaturi. De asemenea, urmaresc marii sportivi si studiez ceea ce consider ca poate fi aplicat in cazul meu. Internetul, cartile sau documentarele video, toate sunt sursele de informatie pe care imi place sa le studiez si din care sa invat tot ce pot.

Care este urmatorul tau pas in cariera de antrenor?

Imi doresc sa-mi imbunatatesc cunostintele, aptitudinile si metodele de lucru si sa devin tot mai bun in ceea ce fac pentru a putea ajuta prin asta pesoanele care au nevoie de ajutor. Planul meu este sa ma specializez si pe partea de nutritie, iar urmatorul pas este cursul de Tehnician Nutritionist, o latura foarte importanta in lupta cu kilogramele. Evident, importanta este si implicarea in programul Limitless prin care sunt sigur ca, impreuna cu echipa, o sa reusim transformarea multor oameni in ceea ce doar visau candva.

Sorry, the comment form is closed at this time.

home-transformari

Transformari

Programele limitless schimba in bine corpul si spiritul. Dar mai ales perceptia despre sine.

Reusitele altora
home-povesti

Povesti

Motivatie si inspiratie. De la nutritionisti, psihologi, antrenori sau simpli oameni extraordinari.

Blog
home-transformatori

Transformatori

In filmul de transformare a vietii tale, limitless este regizorul, iar tu este vedeta.

Action

Incepe azi.

Completeaza formularul si vei fi contactat pentru a programa o vizita si a incepe experienta limitless in orasul tau.