daniel-selegean

Interviu cu Daniel Selegean, antrenor Limitless in Arad

Absolvent al unui liceu de arta si al Facultatii de Design din Arad si pasionat de pictura si desen, a descoperit fitness-ul la 17 ani si asta i-a schimbat viata. Considera ca sportul poate fi ridicat la rang de arta, iar atunci cand nu antreneaza sau nu se antreneaza in sala de forta pentru competitii, inca mai picteaza sau deseneaza

Isi doreste sa devina unul dintre cei mai buni antrenori din tara naostra si sa continue sa scoata la iveala frumosul din tot ceea ce il inconjoara.

Cum ai ajuns sa practici sport si ce te-a motivat sa continui?

Inca din copilarie imi doream sa arat bine, ca un sportiv, si sa am muschi. La 17 ani m-am apucat de fitness, fara sa stiu ca, in viitorul apropiat, o sa devin antrenor si chiar o sa excelez in competitii.

Cat este motivatie si cat este ambitie in practicarea unui sport? Care din cele doua este mai importanta dupa parerea ta?

Cred ca prima data motivatia este data de cineva pe care il admiri si despre care te gandesti ca este foarte bun in domeniul lui de activitate. Chiar reusita acelei persoane poate sa fie o motivatie foarte buna. Ambitia, de cealalata parte, este data de motivatia care te tine viu si statornic pentru a continua si a persevera in atingerea scopului propus.

Dupa parerea mea, ambitia si motivatia sunt legate una de cealalata si exista in stransa legatura.

In cariera ta de antrenor, care este momentul pe care il consideri un succes, un exemplu pe care il dai celor cu care lucrezi?

Momentul de succes este atunci cand, in urma muncii depuse, clientul a obtinut rezultatele dorite si se simte sigur pe el. Insa, cel mai important pentru mine este ca el sa inteleaga tot procesul prin care a trecut, sa inteleaga cum lucreaza grupele musculare si ce exercitii sunt necesare pentru fiecare in parte si sa detina un minimum de informatii din domeniul nutritiei pentru a pastra rezultatul obtinut.

De ce ar trebui sa ne apucam sa facem sport?

In primul rand, sportul inseamna sanatate. Cu cat facem mai putin sport, cu atat mai mult metabolismul incetineste si da cale libera bolilor. Obezitatea este una dintre cele mai raspandite boli la ora actuala pe glob. Odata cu practicarea sportului creste cantitatea de serotonina, hormonul fericirii, in corp. Odata cu serotonina vine buna dispozitie, maleabilitatea in miscare, dar si da un aspect placut vizual, dar si o minte sanatoasa.

Care sunt cele 5 sfaturi pe care le dai celor cu care lucrezi?

  1. Cand vezi un antrenor de fitness, intreaba-l cum sa mananci sanatos, nu ce proteine sa iei. Chiar denumirea de supliment alimentar spune ca acesta suplimenteaza alimentatia, nu o inlocuieste.
  2. Fa sport minimum de 3 ori pe saptamana deoarece acesta este minimumul de efort fizic pentru ca o persoana sa nu fie considerata sedentara.
  3. Respira corect! Asa cum deja stim, multi oameni nu respira corect, marind indeosebi doar cutia toracica, mod care face ca plamanii sa fie superficial folositi, iar cantitatea de oxigen trimisa la celule sa fie mai mica. Prin urmare, cand alergam, este bine sa practicam cu grija respiratia abdominala (sa marim mai mult abdomenul cand inspiram, nu cutia toracica), pentru a oferi mai mult oxigen corpului, asfel rezistand mult mai mult la efort.
  4. Pe langa antrenament, e nevoie si de o alimentatie sanatoasa. Un plan alimentar corect combinat cu exercitii fizice complexe genereaza cele mai bune rezultate.
  5. Kilogramele nu reprezinta singurul reper al progresului. Corpul are nevoie de timp pentru a-si crea echilibrul.

Care a fost cel mai bun feedback pe care l-ai primit de la un client? Dar cel mai urat? Cum ai reactionat la acesta din urma?

Feedback-ul cel mai bun este tocmai recunostinta celor cu care lucrez si satisfactia pe care o au atunci cand se uita la rezultatele obtinute in urma antrenamentelor cu mine. In ceea ce priveste feedback-ul negativ, pot spune doar ca am avut clienti care au avut asteptari ca intr-o luna sa slabeasca 10 kg, ceea ce e destul de greu deoarece, la inceput, persoanele sunt incepatoare, amotrice, iar corpul trebuie sa se obisnuiasca cu schimbarea. In prima luna se poate slabi foarte bine, dar cel mai important lucru este sa iti cunosti proriul corp – lasa-ti corpul sa te cunoasca si atunci o sa te cunosti si tu.

Care este planul tau alimentar pentru o zi activa?

Momentan sunt hipercaloric, consum undeva la 3.500 kcal pe zi deoarece doresc sa castig masa musculara. Am cinci mese principale intr-o zi si jonglez cu ele printre antrenamente, sala de forta si, pana de curand, cursuri la facultate.

Cu ce iti umpli timpul liber?

Am terminat Liceul de Arte ”Sabin Dragoi” din Arad, apoi Facultatea de Design, imi place faorte mult sa pictez si sa desenez, motive pentru care imi petrec timpul meu liber desenand, pictand sau chiar facand design grafic 2D.

Pot spune ca la inceput, mai importanta a fost arta pentru mine, nu sportul, dar am invatat ca sportul poate fi ridicat la rang de arta.

Daca ar fi sa schimbi ceva la tine din punct de vedere al formei fizice, ce ti-ai recomanda?

Hmm… mai multa masa musculara deoarece masa musculara bine dezvoltata si un tesut muscular subtire dau aspect placut corpului. Intr-un an de zile corpul meu suporta modificari drastice de la o luna la alta, depinde de forma competitionala la care vreau sa ajung pe partea de fitness. De exemplu, la ultimul concurs la care am participat, punctul de start a fost 90 kg si intr-o luna si jumatate am slabit 11 kg, ajungand la 79 kg in ziua concursului.

Spune-ne care sunt cele 5 lucruri care nu ar trebui sa lipseasca din geanta noastra de sport.

  • Un shake de proteine sarac in carbohidrati dupa antrenament
  • Gel de dus si prosop
  • iPod
  • Haine de schimb
  • Adidasi cu talpa subtire

L-as mai adauga pe cel mai important – MOTIVATIA.

Care sunt sunt sursele tale de informatie si inspiratie atunci cand e vorba de pregatirea fizica ?

Cand este vorba de pregatire fizica ma bazez cel mai mult pe informatiile acumulate la scolile de antrenori absolvite, dar si pe informatiile din anumite cursuri sau carti de nutritie si dieta si pe experientele personale. O resursa foarte importanta sunt competitiile la care particip, din ele am invatat foarte multe lucruri utile, acolo am intalnit colegi foarte bine informati.

Care este urmatorul tau pas in cariera de antrenor?

Imi doresc sa devin unul dintre cei mai buni antrenori din Romania pe partea aeroba si anaeroba.

LEAVE A COMMENT

home-transformari

Transformari

Programele limitless schimba in bine corpul si spiritul. Dar mai ales perceptia despre sine.

Reusitele altora
home-povesti

Povesti

Motivatie si inspiratie. De la nutritionisti, psihologi, antrenori sau simpli oameni extraordinari.

Blog
home-transformatori

Transformatori

In filmul de transformare a vietii tale, limitless este regizorul, iar tu este vedeta.

Action

Incepe azi.

Completeaza formularul si vei fi contactat pentru a programa o vizita si a incepe experienta limitless in orasul tau.