Emilia Cotul (2)

Interviu cu Emilia Cotul, antrenor Limitless in Cluj-Napoca

Emilia are 27 de ani si a renuntat la o cariera intr-o companie pentru a fi antrenor si a schimba in bine viata celor cu care lucreaza. Desi nu ii placea gimnastica aerobica, a fost suficienta o prima ora ca antrenor pentru a-si da seama ca asta vrea sa faca mai departe.

S-a specializat in aerobic, dance, TRX, aqua gym, cycling si a absolvit si un curs de tehnician nutritionist in cadrul Fitness Scandinavia. De asemenea, a urmat mai multe cursuri de prim ajutor pentru a putea interveni in orice situatie ar putea aparea in timp ce practica fitness-ul alaturi de clientii ei.

Cum ai ajuns sa fii antrenor si ce te-a motivat sa continui?

Am ajuns sa practic aceasta frumoasa meserie dintr-o pura intamplare. Am fost nevoita sa imi inlocuiesc mama deoarece avusese niste probleme de sanatate si, cum nu avea cine sa predea clasa de aerobic, am fost nevoita sa tin ora. Asta cu toate ca fugeam de aerobic. :-) Iar motivatia am gasit-o cand am tinut prima clasa de aerobic, atunci am avut un click!

Cat este motivatie si cat este ambitie in practicarea unui sport? Care din cele doua este mai importanta dupa parerea ta?

Consider ca proportia este de 50% motivatie si 50% ambitie in practicare unui sport. Importante sunt amandoua, deoarece ambitia fara motivatie nu exista, dar si reciproca este valabila. Este in zadar sa ai doar motivatie si sa stai si sa citesti un citat care sa te motiveze, trebuie sa ai si ambitie sa treci la treaba.

In cariera ta de antrenor, care este momentul pe care il consideri un succes, un exemplu pe care il dai celor cu care lucrezi?

Momentul meu de succes in aceasta cariera este acela in care mi-am urmat visul, renuntand la munca dintr-o companie si luand-o de la zero cu sportul, facand abstractie de toata lumea din jurul meu. Dupa doar cativa ani am realizat foarte multe si am crescut. Categoric, cu multa munca, nopti nedormite, lasand chiar si viata personala deoparte.

De ce ar trebui sa ne apucam de sport?

Pentru ca este atat de frumos, iti da o stare de bine, te incarca, iti aduce sau readuce zambetul, iti prelungeste viata sanatoasa, iar satisfactia pe care ti-o aduc rezultatele nu ti-o poate aduce nimic altceva.

Care sunt cele 5 sfaturi pe care le dai celor cu care lucrezi?

  • Sa gandeasca pozitiv
  • Sa isi caute motivatia
  • Sa isi doreasca schimbarea
  • Sa se deconecteze de tot atunci cand fac miscare
  • Sa nu renunte niciodata.

Care a fost cel mai bun feedback pe care l-ai primit de la un client? Dar cel mai urat? Cum ai reactionat la acesta din urma?

Cel mai bun feedback, a fost atunci cand un client mi-a zis ca i-am schimbat viata totalmente in bine, atat prin aspect, cat si prin ordinea care si-a facut-o in viata!

Cel mai urat a fost cand mi-a zis ca nu este multumit de aspectul sau, chiar daca a slabit si a ajuns la numarul de kilograme ideal, mereu era nemultumit, iar reactia mea a fost mereu pozitiva, incercand sa fac persoana isi dea seama de aspectele pozitive.

Pe repede-nainte, cum arata o zi din viata ta?

Dimineata la ora 6 suna alarma, iau un mic dejun rapid. La ora 7 ajung la sala impreuna cu prima clienta si continu cu clientii pana la ora 12.00. Daca nu am clase de aerobic, imi fac antrenamentul personal, apoi am pauza de masa timp de ora. Daca nu am programari cu clientii, imi rezolv treburile administrative ale firmei, apoi reincep pe la ora 15-16 tot cu clienti. De la ora 17 la 21 am din nou clase de aerobic, clienti si daca am treaba cu firma, trec si pe acolo. Ajung acasa, cina, plimbare cu catelul meu si pana ce adorm citesc o carte sau ascult piesele noi aparute.

Dar planul alimentar pentru o zi activa?

Planul alimentar imi este compus din trei mese si doua gustari. Ca si exemplu:

  • Micul dejun: 50 g fulgi de ovaz (simpli, fara adaosuri)+ 300 g iaurt / sana / chefir cu 1,5-2% grasime sau  lapte de soia / iaurt de soia / lapte de ovaz / migdale / orez / cocos + 1 pumn mic (30 g) de  nuci / migdale / caju / seminte de floarea soarelui / seminte de dovleac (neprajite si nesarate)
  • Gustare: un mar + o lingura de unt de arahide
  • Pranz: 150 g pui / curcan / peste la gratar sau la cuptor (sa nu fie prajit in ulei) sau 100 g vita, porc (maximum de 2 ori pe saptamana) + 150 g cartofi natur / piure / pilaf din orez integral / quinoa / mei / 200 g mamaliga/  100 g cuscus  integral / 60 g paine integrala + Portie mare de legume crude
  • Gustare: biscuiti digestivi 50 g
  • Cina: 1 bol mare cu supa de legume / supa crema de legume + 40 g paine integrala.

Cu ce iti umpli timpul liber?

In timpul meu liber, prefer sa merg la munte, la o cabana, sa ma relaxez la spa, sa ies cu prietenii, sa merg la un film, teatru sau la diferite evenimente, sa imi vizitez familia sau uneori sa incerc diferite activitati pe care nu le-am mai facut.

Daca ar fi sa schimbi ceva la tine din punct de vedere al formei fizice, ce ti-ai recomanda?

Mi-as recomanda sa fac mai multe abdomene, deoarece acolo simt ca trebuie sa lucrez inca, si sa renunt la unele dulciuri. :-)

Spune-ne care sunt cele 5 lucruri care nu ar trebui sa lipseasca din geanta noastra de sport.

O sticla de apa, un prosop pentru sala si unul pentru dus, adidasii si restul echipamentului, deodorant, manusile de sala.

Care sunt sunt sursele tale de informatie si inspiratie atunci cand e vorba de pregatirea fizica?

Sursa mea de informatie si inspiratie sunt pe site-urile de profil din SUA. Aici gasesc multe idei, exercitii, muzica, carti etc. De asemenea, ma mai inspir si de pe unele site-uri din Germania, care sunt acacesibile pentru noi. In plus, imi place sa citesc diferite carti de nutritie, sport, reviste de sport din afara tarii.

Care este urmatorul tau pas in cariera de antrenor?

Imi doresc sa devin Master Trainer si sper ca aceasta dorinta sa se implineasca cat de repede. O alta dorinta, si un pas urias petru mine, este acela de a deschide un club de fitness care sa abordeze sportul dintr-o alta perspectiva decat este la noi in tara.

LEAVE A COMMENT

home-transformari

Transformari

Programele limitless schimba in bine corpul si spiritul. Dar mai ales perceptia despre sine.

Reusitele altora
home-povesti

Povesti

Motivatie si inspiratie. De la nutritionisti, psihologi, antrenori sau simpli oameni extraordinari.

Blog
home-transformatori

Transformatori

In filmul de transformare a vietii tale, limitless este regizorul, iar tu este vedeta.

Action

Incepe azi.

Completeaza formularul si vei fi contactat pentru a programa o vizita si a incepe experienta limitless in orasul tau.