Interviu cu Radu Conea, antrenor Limitless in Cluj-Napoca

Radu are 31 de ani si face miscare de cand se stie. Dupa ce a renuntat la sportul la performanta, si-a luat licenta in kinetoterapie si recuperare motrica la Facultatea de Educatie Fizica si Sport din Cluj-Napoca si a inceput sa lucreze ca instructor de natatie, salvamar si antrenor personal.

Spune ca nu poate trai fara sa faca sport si asta se vede din pasiunea pe care o pune in antrenamentele pe care le sustine si in relatia cu clientii cu care lucreaza ca antrenor personal.

radu-procesata-2

Cum ai ajuns sa practici sportul si ce te-a motivat sa continui?

Inca de mic am simtit foarte puternic dorinta de a alerga, de a face sport. Renuntarea la sportul de porformanta, din cauza unei accidentari, m-a determinat sa activez in lumea sportului si mai mult. Motivatia a fost simpla: nu pot trai fara activitate fizica, nu vad sanatate fara sport.

Cat este motivatie si cat este ambitie in practicarea unui sport? Care din cele doua este mai importanta dupa parerea ta?

Eu zic ca este o proportie egala, 50% la 50%, amandoua fiind la fel de importante. Si mai cred ca amandoua merg in paralel: pentru ca ambitia determina schimbarea la unii oameni care practica sportul, dar si motivatia din partea altora sau din diferite alte surse.

In cariera ta de antrenor, care este momentul pe care il consideri un succes, un exemplu pe care il dai celor cu care lucrezi?

Acel moment in care clientul e multumit de ceea ce a obtinut cu ajutorul meu. Cele mai bune exemple sunt povestile reale si oamenii din spatele lor care demonstreaza rezultatele pe care le-au avut clientii tai.

De ce ar trebui sa ne apucam sa facem sport?

Primul lucru si cel mai important este imbunatatirea starii de sanatatea pe care o resimtim atunci cand practicam sport cu regularitate. Alt aspect este respectul de sine, respect de sine care creste o data cu forma fizica pe care cineva o obtine in urma practicarii activitatilor fizice. Ar mai fi si disciplina, punctualitate, organizarea timpului etc.

Care sunt cele 5 sfaturi pe care le dai celor cu care lucrezi?

  • Elaborarea unui plan de remodelare corporala bine pus la punct
  • Disciplina de a continua ce a inceput
  • Seriozitate
  • Ambitie
  • Sa nu uite motivul pentru care si-a dorit schimbarea si a inceput sa faca sport atunci cand apar momentele de plafonare.

Care a fost cel mai bun feedback pe care l-ai primit de la un client? Dar cel mai urat? Cum ai reactionat la acesta din urma?

Cel mai bun feedback a fost ceva de genul ”Radu, esti cel mai bun antrenor”, insotit cu multumirile de rigoare. Cel mai prost a fost cand un client mi-a spus ca ”nu suntem compatibili pentru ca nu ii dau sa faca exercitiile care-i plac”. Reactia mea a fost: ”Eu cred ca de asta ai nevoie. Daca doresti altceva, putem schimba sau iti cauti alt antrenor care sa-ti fie pe plac”.

Pe repede-nainte, cum arata o zi din viata ta?

Trezire la 6.30, cel tarziu, urmata de un pahar de apa si cateva exercitii de stretching. Apoi un mic dejun sanatos si merg la sala. Munca, munca, cu pauze de gustare si pranz. Dupa amiaza ma antrenez, iar in orele libere citesc sau petrec timp cu prietenii.

Dar planul alimentar pentru o zi activa?

Dau exemplu ziua de azi:

  • Micul dejun: omleta din 4 oua plus un pumn de fulgi de ovaz hidratati si o salata.
  • Ora 10: 2 batoane din fructe, seminte si nuci, facute de mine – aprox. 70 grame / bucata
  • Ora 13: legume mexicane cu carne de vita la cuptor si salata
  • Ora 15: la fel ca prima gustare, 2 batoane
  • Ora 18: cartofi copti cu snitel de pui gatit la cuptor si salata
  • Ora 19.00: budinca de orez, home made.

Cu ce iti umpli timpul liber?

Timpul liber? Tot cu activitati sportive, recreative: bicicleta, drumetii sau studiez articole, cercetari din medicina, sport, nutritie.

Daca ar fi sa schimbi ceva la tine din punct de vedere al formei fizice, ce ti-ai recomanda?

As vrea sa am bratele mult mai groase si un abdomen mult mai proeminent, mai bine dezvoltat.

Spune-ne care sunt cele 5 lucruri care nu ar trebui sa lipseasca din geanta noastra de sport.

Pe langa echipament (adidasi, haine), oricine merge la sport trebuie sa pun in geanta si prosop, slapi, gel de dus si deodorant.

Care sunt sunt sursele tale de informatie si inspiratie atunci cand e vorba de pregatirea fizica?

Participarea la workshop-uri, la diferitele clase de antrenament functional unde poti simti si vedea cum se simte clientul, precum si dificultatea exercitiilor. Nu in ultimul rand, internetul, unde pot gasi exercitii demonstrative filmate si explicate pana in cel mai mic detaliu.

Care este urmatorul tau pas in cariera de antrenor?

Acumularea de cat mai multe informatii atat pe plan nutritional, cat si al activitatiilor fizice, prin participarea la cat mai multe conventii si workshop-uri. Scopul final e sa ajung sa ma numar printre cei mai buni antrenori din tara noastra.

LEAVE A COMMENT

home-transformari

Transformari

Programele limitless schimba in bine corpul si spiritul. Dar mai ales perceptia despre sine.

Reusitele altora
home-povesti

Povesti

Motivatie si inspiratie. De la nutritionisti, psihologi, antrenori sau simpli oameni extraordinari.

Blog
home-transformatori

Transformatori

In filmul de transformare a vietii tale, limitless este regizorul, iar tu este vedeta.

Action

Incepe azi.

Completeaza formularul si vei fi contactat pentru a programa o vizita si a incepe experienta limitless in orasul tau.