poza planificare

Importanța planificării meselor

Este o mare diferență între a cunoaște drumul și a merge pe acel drum.

Același lucru este valabil și atunci când vorbim despre alimentație. Nu ne putem baza întotdeauna pe afirmația “voi face alegeri sănătoase”, pentru că pot apărea situații neprevăzute, care ne vor obliga să acceptăm soluții care nu corespund planului nostru.

Așadar, este momentul să punem ordine în viața noastră, să facem lucrurile altfel, mai ales dacă modalitatea abordată până acum ne-a ținut departe de obiectivul pe care îl avem.

Planificarea meselor este una dintre soluțiile la care putem apela în acest sens. “Ordinea” pe care aceasta soluție o aduce în viața noastră vine cu un întreg “arsenal” de beneficii.

Dar ce presupune planificarea meselor noastre?

EFICIENTIZAREA REZULTATELOR

De ce? Pentru că odată planificate, vei face toate demersurile necesare pentru a le aplica în viața ta. Cunoscându-ți obiectivul, poți să stabilești conținutul meselor, regularitatea și cantitatea lor.

Aportul alimentar ar trebui să fie diferit în funcție de obiectivul tău. Fii atent întotdeauna la raportul dintre aportul alimentar și consumul energetic zilnic; vrei să slăbești, aportul va fi mai mic decât consumul; vrei să te menții, aportul alimentar trebuie să fie egal cu ceea ce consumi; vrei să mai câștigi ceva kilograme, programează-ți un aport alimentar mai mare decât consumul. Este simplu, este vorba de o ecuație matematică, trebuie doar să planifici și să știi ce vrei să obții.

De asemenea, mesele trebuie stabilite conform antrenamentelor, mai exact din punctul de vedere al intensității și al orelor la care se desfășoară. Pentru obținerea rezultatelor scontate, este esential ca digestia să se finalizeze înainte de începerea activității fizice. Altfel, fluxul sangvin va fi nevoit să fie prezent și în acțiunea de digestie, și în acțiunea de contracție musculară.

La fel de importantă este și alimentația de după antrenamente pentru refacerea fibrei musculare și refacerea rezervelor de glicogen.

CALITATEA ALIMENTELOR

Iată un alt beneficiu al planificarii meselor. Stabilirea unui plan alimentar îndepărtează noțiunea de neprevăzut, lucru ce ne oferă posibilitatea și timpul necesar de a ne organiza și de a ne lua timpul necesar pentru cumpărături. Astfel, ne vom putea direcționa atenția asupra calității alimentelor cumpărate și asupra provenienței acestora. Calitatea superioară a alimentelor activează mai rapid senzația de sațietate, oferind energia necesară organismului pe timp mai îndelungat.

LISTA DE CUMPĂRĂTURI

Lista de cumpărături ne oferă avantajul unui management mult mai bun al timpului. Vom evita astfel situația în care nu știm ce să mai gătim sau situația unei alegeri necorespunzătoare.

Sfat: nu merge la cumpărături înfometat! Oricât de bine intenționat ai fi, oricât de bine pus la punct ai avea planul alimentar, vei face alegeri necontrolate, neintenționate și vei ajunge acasă cu o multitudine de alimente care te vor ispiti culinar, dar care îți vor pune piedici în obiectivului.

MANAGEMENTUL TIMPULUI ZILNIC

Cunoașterea programului culinar ne va ordona, ne va determina să ne organizăm timpul astfel încât să beneficiem la maximum de el.

Atunci când vorbim despre time management culinar vorbim despre:

  • gătit pentru câteva zile în avans;
  • stocarea mâncării gătite atât pentru noi, cât și pentru familie – stocare care se poate face în frigider, dacă se va consuma în următoarele zile sau în congelator, în recipiente corespunzătoare, dacă se vor consuma după o perioadă mai lungă de timp;
  • save time – mai mult timp alocat pentru familie, activități reacreative, care ne fac plăcere;
  • economii – nu vom mai cheltui banii pe lucruri inutile;

ORARUL MESELOR

Atunci când vorbim despre planificarea meselor, ar trebui să ne gândim și la orarul acestora, la numărul lor și la regularitatea cu care acestea sunt luate.

Este foarte important să avem un număr corespunzător și constant de mese pentru a evita senzația de foame. Ține minte: foamea este inamicul slăbitului. Cu cât vom mânca mai des, cu atât aportul alimentar va fi mai mic din punct de vedere cantitativ. Acestă rutină ne va susține în păstrarea unui tract digestiv sănătos, diminuarea și eliminarea balonării, tulburărilor de tranzit intestinal, etc. De asemenea, un orar fix al meselor are rolul de a stimula metabolismul și de a crește nivelul de energie eliberată și utilizată.

DIMINUAREA STRESULUI

Este o realitate, mai ales atunci când ne gândim “oare ce mai gătesc azi”?  Stresul este o stare permanentă a acestui secol și este generat de majoritatea acțiunilor/situațiilor în care ne regăsim. Este de datoria noastră să încercăm să diminuăm și, de ce nu, să eliminăm acele situații stresante pe care le putem controla.  Activitatea culinară este una dintre acestea și o putem face cu ușurință. În plus, planificarea alimentară ne poate aduce beneficiul unor mese sănătoase, gustoase și diversificate.

Este interesul nostru să beneficiem de ceea ce este mai bun. Nu trebuie să ne refuzăm comfortul psihic și fizic. Dar depinde de noi să ne aflăm în aceasta stare. Cu un minimum de efort putem beneficia de o calitate superioară a vieții.

Alege să-ți fie bine! Alege să fii sănătos!

LEAVE A COMMENT

home-transformari

Transformari

Programele limitless schimba in bine corpul si spiritul. Dar mai ales perceptia despre sine.

Reusitele altora
home-povesti

Povesti

Motivatie si inspiratie. De la nutritionisti, psihologi, antrenori sau simpli oameni extraordinari.

Blog
home-transformatori

Transformatori

In filmul de transformare a vietii tale, limitless este regizorul, iar tu este vedeta.

Action

Incepe azi.

Completeaza formularul si vei fi contactat pentru a programa o vizita si a incepe experienta limitless in orasul tau.